sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Villiksiä

Nämä villikset aloitin joulukuussa 2009. Niiden piti mennä joululahjaksi mutta aika loppui silloin kesken ja keskeneräisiksi ne sitten jäivätkin reilun vuoden ajaksi. Kadonnut innostus näiden tekemiseen löytyi alkuviikolla ja tikuttelin toisen sukan loppuun. Käsialakaan ei näemmin ole kummemmin muuttunut sillä näistä tuli aivan samankokoiset. Näiden myötä sain myös jälleen yhden uudenvuoden lupauksen lunastettua sillä lupasin saada nämä tämän vuoden puolella valmiiksi. Eikä jäänyt edes viime tinkaan.
Joskus aiemmin olen tainnut mainita että vihaan villasukkien tekoa. Ruskeiden villiksien tultua valmiiksi teki kuitenkin mieli kokeilla jokin pienempi villasukkaprojekti, jos sitä vaikka muuttaisi mielensä. Näiden tekeminen ei ollut ollenkaan kamalaa, mitä nyt kädet tuntuivat hieman kipeytyvän pienistä puikoista. Voi olla etteivät jää viimeisiksi villasukiksi jotka teen. 
Ohjeen näihin bongasin Lilalta ja se löytyy täältä.

3 kommenttia:

  1. Kauniita sukkasia olet tehnyt:)
    Kiva kun minum sivuiltani löytyy juttuja, mitä tekee mieli kokeilla;)
    Mukavaa ystävänpäivää sinulle!

    VastaaPoista
  2. Todella nätit nuo ylemmät, tulee ihan Knittin vintage socks -mallit mieleen.
    Mä taas voisin neuloa melkein pelkästään sukkia :) Yksi ystävä just kysyi, että mihin mä saan kaikki sukat oikein mahtumaan... Nii no, ei niitä onneksi vielä ole paljoa ja sitten kun on, niitä voi lahjoittaa pois...

    VastaaPoista
  3. Kiitos Lila jälleen! :) Olen tosiaan tuota junasukkien ohjetta etsinyt iät ja ajat sitä kuitenkaan löytämättä ja nyt sinun blogistasi sen bongasin. Kiitos siitä! :)

    Kiitos Heidi! Knittin vintage socks onkin uusi tuttavuus mulle mutta pitääpä tutustua niihin. Perussukkien tekemisessä mulla eniten on tökkinyt se jatkuva kerrosten laskeminen. Noiden sukkien teossa oli kuitenkin tarpeeksi vaihtuvuutta eikä pintaneuleen vuoksi tarvinnut niin hirveästi laskeskellakaan toista sukkaa tehdessä ja neulominen tuntui siten ihan kivalta.
    En tiedä miten selviäisin talvesta ilman villasukkia joten pakko on ruveta vaan pitämään niiden teosta :)Tähän asti olen pärjännyt lahjaksi saaduilla ja ne kyllä ovatkin olleet niitä parhaimpia lahjoja :)

    VastaaPoista